ניסים מנוס מחפש את אחיו התאום שנעלם בשנות ה- 50 חטיפת ילדי תימן מזרח ובלקן

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p5bcnW-dq

יוני 2016 – "אני זוכר הורים שבורים ועצובים, לא הייתה שמחת חיים בבית בגלל האובדן הזה. חיינו בתחושת חסר ותעלומה שליוותה את המשפחה לכל מקום ובכל השנים".

ניסים מנוס (66) מראשון לציון מקיים למראית עין חיים רגילים ושגרתיים. יש לו שישה ילדים ושישה נכדים, אבל מאז שהוא זוכר את עצמו האלמנט המרכזי בחייו לא עוזב אותו: החיפוש אחר אחיו התאום.

"יש לי תחושה שהוא חי. יש לי תחושה של החמצה שאני לא רואה את אחי, אולי הוא נשוי ויש לו ילדים. אחיינים שלי גם כן. לא יודעים מה עלה בגורלו.

כל פעם שאני נוסע לאיזה שהוא מקום, אומרים לי "ראינו מישהו דומה לך, ביבנה מישהו דומה לך, בחיפה מישהו דומה לך, רעננה מישהו דומה לך". כל הזמן אומרים שיש מישהו דומה לי.

ותמיד אני עם ההרגשה הזו שאחי חי. אני זוכר את הדמעות של אמא שלי, שסיפרה לנו את הסיפור הזה גם כן. אנחנו יודעים שיש לנו אח ואף אחד לא יודע איפה הוא נמצא. אחים שלי ואחיות שלי ניסו לחפש את האח התאום. הוא נעלם ביום השני של הלידה.

אמרו לאמא שלי שהוא חולה, לכן לא הביאו אותו להנקה, הביאו רק אותי. אבא שלי הלך לחפש אותו, אמרו לו שהוא מת. הלך לבית חולים רעננה, עפולה לחפש אותו, אמרו בחברה קדישא הוא נפטר, קברו אותו, זה הכל. לא הראו לו קבר, לא שום דבר. העבירו אותו בית חולים רמב"ם, שם אמרו לו הוא מת והעבירו אותו לעפולה לקבורה. הוא נסע לעפולה לחברה קדישא, אמרו שהוא מת, קברו אותו וזהו.

נולדנו ביחד, ומאז לא יודעים מה עלה בגורלו."

נסים מנוס מחפש את אחיו התאום

נסים מנוס מחפש את אחיו התאום

להשאיר תגובה

