משפ' ברודו (ספרד) מחפשת את אחותם בת 62 שנים שנחטפה בהיותה תינוקת מבית חולים "הדרגה" בפתח-תקווה כיום משמש בית אבות גריאטרי בית רבקה – מזהים אישה הדומה לאחד מהאחים בתמונה?

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p5bcnW-m3

מאחדים את משפחת ברודו!

עדות האחות:

שמי רוזי שלי, שם משפחתי מנעורי ברודו. אני בתם הבכורה של הוריי. נולדתי בשנת 1952. הוריי ספרדים, אמי ילידת טורקיה ואבי יליד מצרים.

בשנת 1954 אמי הלכה ללדת את בתה השנייה בביה"ח הדרגה בפ"ת, היום משמש בית אבות גריאטרי ונקרא "בית רבקה".

אמי מספרת שההיריון היה תקין והיא הגיעה ללדת עם צירי לידה לבית החולים. הלידה הייתה רגילה וטבעית, ולמרות שאמא שלי שמעה את בכי התינוקת, האחות אמרה לה: "התינוקת מתה".

אימי התחילה לבכות ושאלה איך זה יכול להיות? הכל היה בסדר, שמעתי את התינוקת בוכה.

האחות אמרה לאמא שלי : "היא מתה. לחצת חזק מידי והיא נחנקה". למחרת האחות אמרה לאבא שלי : "קח אותה הביתה, תעשו עוד ילד". לא נתנו לאמא שלי לראות את התינוקת!!!

הורי יצאו מבית החולים מזועזעים, בלי תעודת לידה, בלי תעודת פטירה, בלי לראות את התינוקת, בלי לדעת מה עשו עם התינוקת. בבית אימי לא הפסיקה לבכות ולאמר: תשעה חודשים גידלתי אותה בבטן שלי ובסוף חזרתי הביתה עם ידיים ריקות. למי אתן את כל החלב שיש לי?!

הרופא שאבי הזמין שיבוא לבקר את אמי, אמר: "תעשו מהר עוד ילד שהיא לא תשתגע".

שנה לאחר מכן ב- 1955 נולדה לי אחות, אבל אימי הלכה ללדת אותה בביה"ח בכפר סבא. ותודה לאל הכל היה בסדר.

הורי מדור שהאמין לרופאים ולכל נציגי הממסד. אנשים תמימים שלא "דופקים על שולחנות".

כל השנים שחלפו אנחנו זוכרים את אמא שלנו מספרת על התינוקת שחטפו לה. תמיד היא אמרה שהתינוקת בטח היתה כמוני וכמו אחותי: יפה כמו בובה מחרסינה עם עיניים כחולות גדולות כמו הים ולכן גנבו אותה.

גדלנו עם הסיפור הקשה והעצוב הזה. בבגרותי הלכתי לבית האבות הגריאטרי בית רבקה, לבדוק האם קיים ארכיון של בית החולים שהיה קיים שם, איפה או עם מי אפשר לברר לגבי לידות משנת 1954 שהיו במקום. אמרו לי שאף אחד לא יודע, זה היסטוריה.

תמיד ובכל מקום  אני מחפשת את אחותי, מישהי שדומה לנו ואולי היא אחותנו. הכאב הכי גדול שלי שהורי נפטרו, אמי נפטרה לפני שנתיים, ולא הצלחתי לעזור להם למצוא תשובה ומרפא לפצע הפתוח.

השבוע כשהכל צף מחדש ונוכחתי לגלות שהיו מקרים רבים של ילדים חטופים שהם לאו דווקא תימנים החלטתי שאחפש את אחותי באמצעות המרשתת, ואולי סוף-סוף נצליח לאתר את אחותי.

מכירים אישה בת 62 שנים, עם עיניים כחולות, הדומה במראה שלה לאחיותיה או לאחיה? צרו איתנו קשר. כל מידע ייבדק 054-5320390 lorish69@gmail.com

או ישירות לאחות שלי רוזי:

shellyer@zahav.net.il

צד ימין האחות רוזי שלי, במרכז האח שלמה ובצד שמאל האחות לאה

צד ימין האחות רוזי שלי, במרכז האח שלמה ובצד שמאל האחות לאה

בתמונה: ההורים ז"ל.

ההורים זכרונם לברכה. לא זכו להתאחד או לפגוש את בתם החטופה

ההורים זכרונם לברכה. לא זכו להתאחד או לפגוש את בתם החטופה

להשאיר תגובה

